Bygga ihop hönsgård

Vi har bestämt att vi skall ha sk. sommarhöns i år. Kanske blir det över vintern också, vi får se hur det känns och om vi också bygger till en varmfodrad del.
Jag beställde hem en byggsats av en hönsgård från ett företag, kostade 2500 kr. Vi jobbade med ihopsättning i 5 timmar pga. dålig monteringsanvisning!!!
Tacka vet jag IKEAs.
Dessutom saknades en av väggdelarna så jag fick avdrag 362 kr. Hade hellre sett att delen var med och vi fått bygget klart, nu får vi fixa den delen själv men det skall väl gå.
Nu skall vi bara bestämma plats på gården var den skall stå så att hönorna trivs och producerar.
Få se då... 6 hönor gånger 1 ägg om dan gånger en vecka. Det blir cirka 42 ägg i veckan.
Skam den som inte lägger ägg utan kvackar runt och stör produktionen....ha ha.
Jag tror att mina barnbarn kommer tycka att det är spännande. Frågade om de hade några bra namn som hönorna skulle få. Ett förslag på en höna var Chicken Nugget så då slutade jag fråga....
1 Ingela Wenander:

skriven

Vilket roligt projekt!! 🐓🐓🐓 Lycka till med äggproduktionen!!

Kommentera här: